Instelling gehandicaptenparkeerplaats Rieffhof 41 te Druten

DeDrutengids.nl kreeg de volgende bekendmaking binnen: Instelling gehandicaptenparkeerplaats Rieffhof 41 te Druten.

Meer informatie over deze bekendmaking:

Verkeersbesluit 16_004   Vaststelling van het verkeersbesluit door Burgemeester en Wethouders op: 16 februari 2016    Publicatiedatum: 25 februari 2016    Het verkeersbesluit treedt in werking op: 8 april 2016 Burgemeester en wethouders van Druten; Gelet op: 1. artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap; 2. artikel 15 lid 1 van de WVW, ingevolge de plaatsing van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat, geschiedt krachtens een verkeersbesluit; 3. artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna BABW) ingevolge de plaatsing van verkeersborden volgens bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) moet geschieden krachtens een verkeersbesluit; 4. artikel 24 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer worden verkeersbesluiten genomen na overleg met de verkeersadviseur van politie-eenheid Oost Nederland, district Gelderland-Zuid; 5. het besluit van het college van Burgemeester en Wethouders van 8 december 2014 om de bevoegdheid verkeersbesluiten te nemen te mandateren aan de Adviseur openbare ruimte en/of Medewerker civieltechniek A en B.   Overwegende dat; 1. de straat Rieffhof binnen de bebouwde kom van Druten valt; 2. op de straat Rieffhof een 30 km/h-regime geldt; 3. de straat Rieffhof in eigendom, beheer en onderhoud is bij de gemeente Druten; 4. er een aanvraag is ingediend om een gehandicaptenparkeerplaats op kenteken te realiseren ter hoogte van Rieffhof 41; 5. de aanvrager op medische gronden recht heeft op een gehandicaptenparkeerplaats; 6. op de aangegeven gehandicaptenparkeerplaats uitsluitend het voertuig met overeenkomend kenteken als op het onderbord mag worden geparkeerd; 7. door plaatsing van de gehandicaptenparkeerplaats op kenteken er een al bestaande algemene gehandicaptenparkeerplaats vervalt; 8. voor de bovengenoemde algemene gehandicaptenparkeerplaats een alternatief in de directe omgeving wordt ingericht; 9. er op de Rieffhof een hoge parkeerdruk is, maar de eerder genoemde medische gronden zwaarder meewegen; 10. het treffen van een verkeersmaatregel een normale maatschappelijke ontwikkeling is waarmee een ieder kan worden geconfronteerd en waarvan de nadelige gevolgen in beginsel voor rekening van betrokkenen behoren te blijven; 11. de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de WVW om de veiligheid op de weg te verzekeren en weggebruikers en passagiers te beschermen en om door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade te voorkomen of te beperken.    nemen, gelet op het voorgaande, de volgende Besluiten: 1. door plaatsing van verkeersborden E6 (gehandicaptenparkeerplaats) met onderbord (kenteken), volgens bijlage 1 van het RVV 1990, op de parkeerplaats voor het appartementencomplex De Plantage aan de Rieffhof te Druten een gehandicaptenparkeerplaats in te stellen; 2. de aldaar al aanwezige algemene gehandicaptenparkeerplaats te verplaatsen naar een geschikte locatie voor het appartementencomplex De Plantage aan de Rieffhof te Druten; 3. e.e.a. conform de bijbehorende tekening van 16 februari 2016.   Druten, 16 februari 2016 Namens burgemeester en wethouders van Druten,       T. Seising, Team Openbare Ruimte   Het verkeersbesluit ligt vanaf de publicatiedatum gedurende 6 weken ter inzage. Belanghebbenden kunnen, tot uiterlijk zes weken na heden, tegen dit besluit schriftelijk bezwaar indienen bij burgemeester en wethouders van Gemeente Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten. Zie hiervoor de bezwaarschriftbijsluiter. Bezwaarschrift-bijsluiter   Hoe maakt u bezwaar tegen dit besluit? Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u daartegen bezwaar maken. Dat doet u door een brief te schrijven aan de instantie die het besluit heeft genomen. In de meeste gevallen is dat het college van burgemeester en wethouders. Maar het kan ook gaan om een besluit van de raad of de burgemeester. U stuurt uw bezwaar aan het college van burgemeester en wethouders (raad of burgemeester) van Druten, Postbus 1, 6650 AA Druten. Let op: uw bezwaarschrift per e-mail indienen is niet mogelijk!   Bezwaarschrift De brief waarmee u bezwaar maakt heet bezwaarschrift. In uw bezwaarschrift moet het volgende staan: a. uw naam en adres b. de datum c. een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt d. de reden waarom u bezwaar maakt   Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en stuur zo mogelijk een kopie mee van het besluit waartegen u bezwaar maakt.   Termijn U heeft zes weken de tijd om bezwaar te maken. Deze termijn begint op de dag na de bekendmaking van het besluit: dat is de dag ná de datum, waarop het besluit is verzonden. Uw bezwaar moet vóór het einde van de termijn bij ons binnen zijn.   Voorlopige voorziening Wanneer u bezwaar maakt, blijft het besluit - in ieder geval totdat een beslissing op het bezwaarschrift is genomen - in stand. Om te voorkomen dat er onherstelbare gevolgen ontstaan, kunt u de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland om een voorlopige voorziening vragen. Dat is een tijdelijke oplossing, die geldt totdat op uw bezwaar is beslist. In het geval van een omgevingsvergunning kan zo’n voorziening inhouden, dat voorlopig niet gebouwd mag worden. Een verzoek om een voorlopige voorziening wordt op korte termijn behandeld. U stuurt uw schriftelijke verzoek aan de voorzieningenrechter van de Rechtbank Gelderland, Afdeling Bestuursrecht, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem. Voor een voorlopige voorziening betaalt u een vergoeding: griffierecht. Een natuurlijk persoon betaalt bij de rechtbank € 46,-- voor zaken die betrekking hebben op uitkering, huursubsidie of belastingzaken. Voor de overige zaken betaalt een natuurlijk persoon € 168, -. Een rechtspersoon (vereniging, stichting, NV, BV) betaalt altijd € 334, -. Deze bedragen gelden vanaf 1 januari 2016.   Digitaal beroep instellen Het is ook mogelijk om digitaal een verzoekschrift in te dienen bij genoemde rechtbank via http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op de genoemde site voor de precieze voorwaarden.   Nog vragen? Heeft u nog vragen? Neem dan gerust contact op met de secretaris van de bezwaarschriftencommissie van de gemeente Druten, te bereiken via 14 0487.

 

Onderwerp: Verkeer | Organisatie en beleid, officielepublicaties uit categorie officielepublicaties/stcrt/2016.

Dit artikel verscheen op deDrutengids.nl op 06-06-2024.

Laat dit artikel viral gaan in Druten, deel het met je vrienden!

Auteur

Foto van Redactie deDrutengids.nl
Redactie deDrutengids.nl

Weet wat er speelt in jouw buurt. Wij krijgen van de gemeente altijd als eerste de laatste vergunning aanvragen & andere bekendmakingen. Wij delen deze met onze lezers.

  1. Bekendmakingen druten
  2. stcrt-2016-9047

Gerelateerde berichten